Pokłosiem działań Prezydenta Krakowa Jacka Majchrowskiego i wierchuszki urzędników, którzy byli odpowiedzialni za budżet będzie drenowanie kieszeni mieszkańców. Wiele lat zaniedbań, odkładanie w czasie wiele ważnych reform, które po okresie restrykcji związanych z koronawirusem zbierają żniwo – można powiedzieć, że dzięki temu, mieszkańcy już dziś mogą zauważyć, że budżet miasta ledwo się trzyma, jest czas na podjęcie kroków.
“Miasto które dzięki Jacek Majchrowski żyje tylko i wyłącznie na kredyt, a także jego zadłużenie sięga około 3 mld (w rzeczywistości może to być grubo ponad 10 mld.) chyli się ku upadkowi. Tym bardziej dziwi kupno czy nowego Lexusa czy choćby przyzwolenie na eksperymenty Pana Franka bo „jak coś to je cofniemy”-w końcu ulice malują hobbyści, a farba rośnie na drzewach.
Jednak zabawę czy miejsca pracy dla polityków trzeba jakoś finansować. Jak? Na to wpadł Pan Franek- wczoraj podwyżki cen biletów, a dzisiaj jak się okazuje strefa ma być płatna siedem dni w tygodniu 8-22. Rozumiecie Państwo co to znaczy? Będziemy nie tylko najdroższą strefą w Polsce ale i najdłużej działającą z wcale nie najtańszą komunikacja jak mijając się z prawdą stwierdził rzecznik ZTP Pan Kowal. Dodatkowo abonament mieszkańca wzrośnie nawet do stu złotych w najbardziej wyludniających się dzielnicach co jeszcze bardziej przyśpieszy ten proces (co pewnie niektórym urzędnikom jest na rękę).” – czytamy post na facebooku “Co jest nie tak z Krakowem”.
Warto przypomnieć, że Dyrektor Łukasz Franek wprowadził w życie projekt “Tarcza dla mobilności” dotyczy on m.in stworzenie sieci komunikacyjnej dla rowerów, “Co jest nie tak z Krakowem” donosi, że Franek jako największy hipokryta korzysta z limuzyny, a sam naciska na mieszkańców by korzystali z rowerów. Oczywiście autorzy informacji zachęcają do podpisania petycji ws. odwołania dyrektora ZTP Łukasza Franka ze stanowiska.
Droższe abonamenty dla mieszkańców
Teraz abonament postojowy dla mieszkańca na wszystkie podstrefy to koszt rzędu 10 złotych miesięcznie. Po zmianach cena abonamentu na podstrefę A wzrośnie do 100 złotych, a w podstrefach B i C – na 80 złotych.
Strefy Płatnego Parkowania już od 8:00!
We wszystkich podstrefach za parkowanie w miejscach SPP ( Strefie Płatnego Parkowania) będzie trzeba zapłacić już od godz. 8.00. Teraz za darmo można zostawić samochód na ulicy do godz.10:00
W podstrefie A parkowanie będzie płatne do godz. 22:00 A jeszcze zostanie wprowadzony obowiązek płacenia za postój w niedzielę, także w godz. 8-22.
W projekcie uchwały o opłatach zostanie doprecyzowane, że pobiera się je w konkretne dni tygodnia. Zniknie zapis „w dni robocze”. Wprowadzone zostanie zwolnienie z opłat tylko na trzy święta w roku – dwa dni Świąt Wielkanocnych, dwa dni Świąt Bożego Narodzenia i 1 listopada. Jeśli jakieś inne święto przypadnie na dzień, w którym z zasady trzeba płacić za parkowanie, to zwolnienia z opłaty nie będzie. Jest to wyraźny sygnał, że Prezydent wraz z urzędnikami miejskimi chce zasypać dziurę budżetową z kieszeni mieszkańców, nie wprowadzając oszczędności w samym urzędzie m.in ograniczając kadrę urzędników czy też ograniczenie samochodów służbowych.
Powiększenie Strefy Płatnego Parkowania
Od 31 lipca br. również nastąpi powiększenie strefy płatnego parkowania. Warto wziąć to pod uwagę wybierając się samochodem choćby na zwiedzanie miasta – w ramach kampanii zachęcającej zwiedzanie Krakowa przez mieszkańców.
Marcin Mierzwa