Kraków: Urząd Miasta zamknięty dla bezpośredniej obsługi klienta

0

Od środy, 14 października budynki Urzędu Miasta Krakowa oraz Punkty Obsługi Mieszkańców w galeriach handlowych będą dostępne wyłącznie dla pracowników. Prosimy, by załatwianie spraw urzędowych odłożyć w czasie.

Wszelkie dokumenty i wnioski do Urzędu Miasta Krakowa będzie można złożyć elektronicznie, za pośrednictwem Poczty Polskiej, usług Paczkomat Urząd 24 lub wrzucając specjalną kopertę do odpowiedniego pojemnika umieszczonego w pobliżu wejścia do urzędu w 14 poniższych lokalizacjach:

  1. al. Powstania Warszawskiego 10
  2. os. Zgody 2
  3. pl. Wszystkich Świętych 3-4
  4. Rynek Podgórski 1
  5. ul. Biskupia 18
  6. ul. Dekerta 24
  7. ul. Grunwaldzka 8
  8. ul. Kasprowicza 29
  9. ul. Lubelska 27
  10. ul. Lubelska 29
  11. ul. Mogilska 41
  12. ul. Sarego 4
  13. ul. Stachowicza 18
  14. ul. Wielicka 28a.

Wyjątkiem są sprawy bieżącej rejestracji zgonów, sporządzania aktów zgonów, zawierania małżeństw i składania oświadczeń w ramach prowadzonych rejestrów przez Urząd Stanu Cywilnego. W tych sprawach pracownicy USC przyjmują osobiście w dwóch lokalizacjach: ul. Lubelska 29 oraz os. Zgody 2.

W sprawach dotyczących zawarcia związku małżeńskiego i składania oświadczeń (uznanie ojcostwa, powrót do nazwiska noszonego przed ślubem po rozwodzie), należy umawiać wizyty w USC przez internetową elektroniczną rejestrację kolejki (bip.krakow.pl), mailowo lub telefonicznie.

Odbiór dowodu osobistego będzie możliwy wyłącznie w sprawach niecierpiących zwłoki oraz po wcześniejszym uzgodnieniu terminu w Wydziale Spraw Administracyjnych.

Wszystkie umówione wcześniej i niezrealizowane dotychczas wizyty w Urzędzie Miasta Krakowa oraz wszelkie wszczęte wcześniej i niezałatwione sprawy w UMK, zachowują swoją ważność i podlegają obsłudze przez właściwe komórki organizacyjne urzędu w zwyczajowy sposób.

om

Fot. Arch.

Źródło:krakow.pl