Barbara Nowak Małopolska Kurator Oświaty: ” Tylko bezpośredni kontakt uczniów i nauczycieli pozwala się wszechstronnie rozwijać”

0

Zgodnie z oczekiwaniami większości rodziców, nauczycieli i potrzebami uczniów, od 1 września szkoły w całym kraju wracają do nauki stacjonarnej.

Współpraca dyrektorów z inspektorem sanitarnym

Zgodnie z treścią ustawy Prawo Oświatowe, dyrektor sprawuje opiekę nad uczniami oraz stwarza warunki harmonijnego rozwoju psychofizycznego i wykonuje zadania związane z zapewnieniem bezpieczeństwa uczniom i nauczycielom w czasie zajęć organizowanych przez szkołę lub placówkę. Naturalną konsekwencją cytowanych przepisów, jest decyzyjne uprawnienie dyrektora szkoły o sposobie zorganizownia nauki. Uwarunkowania epidemiczne mające wpływ na sposób organizowania nauki, będa systematycznie przekazywane przez specjalistów nadzorujących stan epidemiczny.

Dyrektorzy nie posiadają wiedzy umozliwiającej weryfikacje sytuacji epidemicznej, a Sanepid nie ma wiedzy z zakresu organizacji dztałcenia, zatem współpraca obu instytucji daje gwarancję optymalnych dla uczniów rozwiązań.

Barbara Nowak: “uczniowie muszą czuć się bezpieczni pod opieką troskliwych i odpowiedzialnych dorosłych”

Barbara Nowak, małopolska kurator oświaty, która na swoim twitterze napisała: „Wracamy do szkół! Z radością powitajmy uczniów! Oni muszą poczuć się bezpieczni pod opieką troskliwych i odpowiedzialnych dorosłych. Ważny jest powrót do systematycznej nauki i pracy wychowawczej. Drugi człowiek, to nie wróg lecz kolega, nauczyciel. Bądźmy opanowani i rozsądni”.

Minister Edukacji: „Obecnie funkcjonuje praktycznie normalne życie”

Minister edukacji na konferencji prasowej zauważył, że to wszystko, co dzieje się obecnie w szkołach “pokazuje, że część samorządów i dyrektorów nie chce dopuścić do tego, aby szkoły wróciły do stacjonarnego nauczania”.

„Część dyrektorów i samorządów próbuje nie dopuścić do powrotu do zajęć stacjonarnych” – stwierdził. „Widzę, że część samorządów z powodów politycznych próbuje straszyć Polaków, że może wydarzyć się coś złego. Wygląda na to, że obecna sytuacja epidemiologiczna pozwala na powrót do zajęć stacjonarnych” – zauważył Piontkowski.

Szef MEN zauważył także, że obecnie funkcjonuje „praktycznie normalne życie”, chodzimy do sklepów, jeździmy na wakacje, korzystamy z rozrywek, nie ma więc powodów, by nie otwierać szkół.

 Dr hab. Tomasz Dzieciątkowski: „osoba bez objawów nie zakaża” !

Dr hab. Tomasz Dzieciątkowski wirusolog wyjaśnił jednoznacznie: „Warto zaznaczyć, że pacjent, jeżeli nawet ma wykrywalny materiał genetyczny koronawirusa, to jeżeli nie ma objawów, jest niezakaźny”

Dla nauczycieli, zwłaszcza starszych lub chorujących na choroby przewlekłe, powyższa opinia pozwala na pobycie sie obaw o ewentualne zakażenie ze strony uczniów. Jeśli mimo tego, z różnych powodów lęki się utrzymują, to należy poszukać innych rozwiązań.

Prof. dr hab. n. med. Ryszard Rutkowski odpowiedając na istotne pytania dotyczące  COVID-19, które nurtują rodziców, uczniów i nauczycieli przedstawia wskazał: „Z medycznego punktu widzenia osoby ZDROWE nie powinny ulegać COVID – histerii, – obsesji, czy nawet – paranoi. Jeśli jednak już ulegli medialnej  psychozie to proponuję aby sami chodzili w maskach i/lub przyłbicach, które przecież wg Pana Ministra Szumowskiego mają nas i nasze  otoczenie  skutecznie  chronić przed zachorowaniem, a  nie żądali tego od dzieci i ich rodziców. Strach nauczycieli, tak jak strach lekarzy w żadnym przypadku nie może być przenoszony na uczniów, czy pacjentów. Każdy lekarz, nauczyciel i inna osoba publiczna, która boi się śmierci z powodu infekcji SARS-CoV-2 powinna zmienić swoje dotychczasowe zatrudnienie, a nie terroryzować otoczenia swoim lękiem”. Pisaliśmy o tym tutaj.

Zastosowanie maseczek, przyłbic i dystansu w świetle aktualnych badań

Wirusolodzy wykluczyli możliwość zakażenia przez osoby nie posiadające objawów COVID-19 o czym pisaliśmy wyżej. Ten fakt, skutkuje brakiem uzasadnienia noszenia maseczek i przyłbic przez osoby zdrowe.

O zaleceniach WHO w sprawie maseczek i badaniach w sprawie skuteczności bawełnianych maseczek mówił prof. dr hab. n. med. Ryszard Rutkowski: „Znam zalecenia WHO oraz szereg prac, które podważają działanie profilaktyczne  zalecanych przez nasze Ministerstwo Zdrowia bawełnianych masek „ cotton masks ”. Aby uniknąć zarzutu, że takich publikacji nie ma, polecam Państwu prace (1-5),  których tytuły umieszczono pod wywiadem” . Cały wywiad tutaj.

W związku z przypadkiem nałożenia obowiązku noszenia przyłbic na terenie szkoły przez uczniów, zwrócilismy sie z pytaniem o skutecznośc tzw. przyłbic: Czy nakaz noszenia przyłbic przez wszystkich uczniów, jako metody walki z epidemią ma uzasadnienie medyczne i naukowe?

Prof. Rutkowski odpowiedział: „Z naukowego punktu widzenia, uwzględniającego zasady aerodynamiki aerozoli nie ma, Według dr Lidii Morawskiej (6) , Dyani Lewisa (7), Leonardo Setti (8) każdy wirus, w tym SARS-COV-2 rozprzestrzenia się nie tylko na małą odległość drogą kropelkową, ale może też – drogą powietrzną ( aerozolową) – przemieścić się nawet na odległość kilku metrów

Zdrowrozsądkowa ocena dokonana przez dyrektora szkoły

Pani Maria Jolanta Nawrocka-Rolewska, wicedyrektorka Szkoły Podstawowej numer 380 w Warszawie , wskazała iż : ” Rodzic jest odpowiedzialny za wysłanie zdrowego dziecka do szkoły. To rodzic wie najlepiej, jak jego dziecko funkcjonuje. Jeśli jest świadomy i odpowiedzialny, to wysyła zdrowe dziecko”– przypominała dyrektorka.

„To, że koronawirus jest, to jest oczywiste. Ale to nie znaczy, że wszyscy się zarażą i wszyscy przeniosą się na drugą stronę lustra. Takiej możliwości po prostu nie ma” – zdecydowanie mówiła derektor szkoły. „A przecież jest grypa, była angina i po tych chorobach też są różne powikłania i następuje też czasami śmierć. Ale nie bierzemy tego pod uwagę i nie przywołujemy tego, co może się złego wydarzyć, a przeciwnie” – argumentowała wicedyrektorka warszawskiej Szkoły Podstawowej numer 380.

” Więc jeżeli będziemy emanować optymizmem i będziemy nastawieni na pozytywne rozwiązania, to one takie będą. A najczęściej widzę, że niektórzy z państwa myślą negatywnie, myślą o tym, co złego może się wydarzyć, i to zło państwa spotyka. Bo człowiek dostaje to, czego pragnie, o czym ciągle myśli” – przypomniała pani Maria Jolanta Nawrocka-Rolewska, wicedyrektorka Szkoły Podstawowej numer 380 w Warszawie.

om

Fot. Arch.

Źródło: własne, miastopociech.pl,