Na Krakowskiej Linii Muzealnej będzie kursował trzywagonowy skład

0

Taki skład wagonów historycznych jeszcze w Krakowie nie kursował. W niedzielę, 30 sierpnia na Krakowskiej Linii Muzealnej po raz pierwszy w historii będzie kursował potrójny skład wagonów złożony z gdańskiego Ringa oraz doczep KSW i ND.

W takiej konfiguracji te wagony mogły kursować jedynie w Gdańsku, a i to z pewnością niezwykle rzadko. Teraz okazję do podróży takim nietypowym składem będą mieli krakowianie i turyści, którzy przyjadą do stolicy Małopolski. Co ciekawe każdy z tych tramwajów ma czerwoną barwę (warto wiedzieć, że w przeszłości, w latach 50. XX w. część tramwajów w tym kolorze kursowała również w Krakowie, co potwierdzają m.in. pocztówki z tego okresu).

Decyzja o wysłaniu na KLM aż trzech wagonów jest podyktowana troską o komfort i bezpieczeństwo miłośników zabytkowych pojazdów. Dodatkowy wagon to jednocześnie więcej dostępnych miejsc dla pasażerów i możliwość zachowania większego dystansu.

Zabytkowe tramwaje będą kursować z przystanku Dajwór do Cichego Kącika (odjazdy z przystanku Dajwór o godz. 10.52, 12.52, 14.52, 16.32, odjazdy z Cichego Kąciak o godz. 11.52, 13.52, 15.52 i 17.32).

Trasa będzie taka sama jak tydzień temu, a więc: „Dajwór” – ul. św. Wawrzyńca, ul. Starowiślna, most Powstańców Śląskich, pl. Bohaterów Getta, ul. Na Zjeździe, ul. Limanowskiego, most Piłsudskiego, ul. Krakowska, ul. Stradomska, ul. św. Gertrudy, ul. Dominikańska, pl. Wszystkich Świętych, ul. Franciszkańska, ul. Straszewskiego, ul. Piłsudskiego, al. 3 Maja – „Cichy Kącik” (powrót: „Cichy Kącik” – al. 3 Maja, ul. Piłsudskiego, ul. Podwale, ul. Dunajewskiego, ul. Basztowa, ul. Westerplatte, ul. św. Gertrudy, ul. Stradomska, ul. Dietla, ul. Starowiślna – „Dajwór”).

Przypomnijmy, że Ring to wagon pochodzący z lat 30. XX wieku. Był eksploatowany w Gdańsku do lat 60. XX wieku. W Krakowie podczas renowacji wagon uzyskał wyglądu jaki miał w okresie powojennym ubiegłego wieku. Był to pierwszy tramwaj w kolekcji zabytkowych pojazdów MPK SA w kolorze czerwonym.

Historyczny tramwaj doczepny typu KSW pochodzi z lat 40. XX wieku. Do końca wojny, czyli do maja 1945 roku, wyprodukowano zaledwie 97 wagonów silnikowych oraz 101 przyczep tego typu. Wyprodukowane wagony trafiły do siedemnastu niemieckich miast i okupowanej Europy (w tym do Gdańska, Katowic i Poznania). Wagon doczepny ND o numerze 538 pochodzący z 1952 roku został oddany do użytku po remoncie w 1993 roku. Posiada oryginalną drewnianą zabudowę produkowaną przez fabrykę w Chorzowie.

Pasażerowie KLM mają obowiązek posiadania maseczek. Podobnie jak w innych pojazdach także na Krakowskiej Linii Muzealnej jest limit osób, które jednocześnie mogą podróżować (obecnie wynosi on 50 proc. wszystkich dostępnych miejsc). Zabytkowe tramwaje są dezynfekowane, w tym szczególnie te elementy, których dotykają pasażerowie.

Szczegółowy rozkład jazdy linii nr 0 jest dostępny na stronie internetowej mpk.krakow.pl.

om

Fot. MPK

Źródło:krakow.pl

ZOSTAW ODPOWIEDŹ

Proszę wpisać swój komentarz!
Proszę podać swoje imię tutaj