Kraków: „Od ponad tygodnia ekipy budowlane skuwają i wywożą wylany beton na remontowanej ulicy Krakowskiej”

0

Wciąż pojawiają się nowe problemy związane z przebudową ul. Krakowskiej. Tym razem okazało się, że wykonawcy źle ułożyli część betonowych płyt i muszą je zrywać, by zrobić wszystko jeszcze raz, ale porządnie. W zarządzie dróg na razie nie wiedzą, czy będzie to mieć wpływ na kolejne opóźnienia inwestycji. Nie ustalono też dokładnej daty powrotu tramwajów na ul. Krakowską i most Piłsudskiego.

– Od ponad tygodnia ekipy budowlane skuwają i wywożą wylany beton na remontowanej ulicy Krakowskiej. Ta inwestycja zaczyna już przypominać filmy pana Barei. Beton, który był wylany trzy miesiące temu, teraz jest rozbierany. Jaki jest w tym sens? Dzieje się tak chyba tylko po to, żeby uzasadnić przedłużanie tego pseudoremontu – komentuje pan Łukasz, który na co dzień obserwuje postępy prac związane z przebudową ul. Krakowskiej.

” Wykonawca skuwa płyty, które zostały wskazane przez naszych inspektorów do poprawy – to efekt naszego dokładnego podejścia do odbiorów – informują w ZDMK.

Jak podaje Dziennik Polski, urzędnicy wyjasniają, że prace w ramach poprawek sfinansuje wykonawca. Na razie ZDMK trudno ocenić, jaki wpływ będą mieć dodatkowe roboty na ewentualne wydłużenie całej inwestycji. Na jej opóźnienia największy wpływ miały prace archeologiczne i związane z nimi odkrycia. Obecnie także m.in. od archeologów będzie zależeć to, kiedy tramwaje znów przejadą przebudowaną ul. Krakowską i mostem Piłsudskiego.

– Czekamy na informacje od wykonawcy, który z kolei oczekuje na wpis od archeologa o zakończeniu przez niego prac – bez tego nie określimy czy tramwaje pojadą ulicą Krakowską w połowie lipca czy też w sierpniu tego roku – wyjaśniają w ZDMK.

W ramach inwestycji, która obejmuje także przebudowę skrzyżowania ul. Krakowskiej z ul. Dietla, zostały jeszcze do wykonania roboty związane z montażem trakcji, dokończenie przebudowy uzbrojeń zewnętrznych w ul. Dietla (wykonywane są przez gestorów zewnętrznych – gazownia, wodociągi, teletechnika) oraz dokończenie robót brukarskich i drogowych wzdłuż ul. Dietla. Planowane jest również ułożenie warstwy nawierzchni z żywic na ciągach pieszych – muszą być ułożone przy bardzo sprzyjających warunkach atmosferyczny (utrudniają to więc np. intensywne opady deszczu). Na zakończenie czekają także roboty w okolicy skrzyżowania ul. Krakowskiej z ul. Dietla wraz z zabezpieczeniem reliktu mostu Królewskiego, który został tam odkryty.

om

Fot.

ZOSTAW ODPOWIEDŹ

Proszę wpisać swój komentarz!
Proszę podać swoje imię tutaj