Północna obwodnica Krakowa. Rząd obiecuje więcej pieniędzy. Inwestycja wciąż czeka na pozwolenie

0

Jak podaje KRKnews, Wojewoda Małopolski wszczął postępowanie dotyczące jednego fragmentu północnej obwodnicy Krakowa (od Zielonek do Batowic). Do 23 czerwca można zgłaszać uwagi i wnioski w zakresie oddziaływania inwestycji na środowisko. Dla tego odcinka prowadzona jest ponowna ocena oddziaływania na środowisko.

Budowa północnej obwodnicy Krakowa nadal czeka zgodę wojewody małopolskiego by możliwe było rozpoczęcie na realizacji inwestycji. Rząd obiecuje zwiększenie puli na ważną dla Krakowa drogę, choć dodatkowe pieniądze będą nie wcześniej niż w 2022 roku. Tymczasem północna obwodnica Krakowa powinna być już w budowie. Przynajmniej tak obiecywał to kilka lat temu minister infrastruktury Andrzej Adamczyk oraz Generalna Dyrekcja Dróg Krajowych i Autostrad.

Jeszcze trzy lata temu GDDKiA informowała, że północna obwodnica Krakowa będzie realizowana w latach 2019-2022.

„W ciągu 3-3,5 roku północna obwodnica zepnie Nową Hutę z węzłem na drodze krajowej 94. Będzie ring wokół Krakowa” – zapowiadał we wrześniu 2018 roku w Radiu Kraków Andrzej Adamczyk, minister infrastruktury.

Jednak dopiero na początku tego roku został złożony wniosek o zgodę na realizację tej inwestycji drogowej. Nadal jednak nie ma pewności, że zgoda na realizację inwestycji drogowej zostanie wydana jeszcze w tym roku. Budowa mogłaby ruszyć na początku przyszłego, o ile nie pojawią się jakieś komplikacje przy wydawaniu decyzji administracyjnych.

Obwodnica budowana etapami

Całą północną obwodnicę podzielono na trzy odcinki: Modlnica – Zielonki, Zielonki – Batowice oraz Batowice. Dla każdego złożono osobne wnioski o pozwolenie. Ostatni (dla odcinka w Batowicach) – dopiero pod koniec marca.

Oczekiwanie na obiecane pieniądze

Na posiedzeniu Rady Ministrów w dniu 16 czerwca 2020 został znowelizowany Program Budowy Dróg Krajowych. Premier Mateusz Morawiecki pochwalił się, że rząd przeznaczył na drogi dodatkowe 21 mld złotych. Ale te pieniądze będą najwcześniej w roku 2022. Wtedy pula na drogi zostanie zwiększona o 6,5 mld zł, a w latach 2023-2025 – o 15,2 mld złotych

Wśród inwestycji, dla których zwiększono finansowanie, jest min. północna obwodnica Krakowa. Przewidziano dla niej 140 mln zł. Do tej pory koszty tej inwestycji wynosiły blisko 1,43 mld złotych.

Bardziej znaczące jest zwiększenie finansowania z budżetu państwa dla innej ważnej drogi w Małopolsce – z Brzeska do Nowego Sącza. Na rozbudowę drogi nr 75 rząd obiecuje 1,7 mld złotych. Do tej pory ta inwestycja miała zagwarantowane niespełna 1,5 mld złotych.

om

Fot.

ZOSTAW ODPOWIEDŹ

Proszę wpisać swój komentarz!
Proszę podać swoje imię tutaj