Kraków: Jaki jest cel dzielenia tras w komunikacji miejskiej?

0

Komunikacyjny zawrót głowy, tak można określić zmiany, które wielu pasażerom nie przypadły do gusty. Chodzi tu bowiem o zmiany podczas remontu na skrzyżowaniu przy ul. Krakowskiej. Kiedyś można było przejechać trasę płacąc za jeden bilet, dziś (docierają do nas informacje, że również po skończeniu ograniczeń związanych z koronawirusem w komunikacji oraz po przebudowie ul. Krakowskiej może mieć miejsce taka sytuacja jak dziś) trasa podzielona na 3 odcinki! Mieszkańcy zauważyli, że tablica z numerem linii jest na tle białym, nie żółtym – oznaczającym linie tymczasową lub zmianę trasy na czas remontu. 

Mieszkańcy zdezorientowani!

Wprowadzono zmiany na trasie dwóch ważnych linii autobusowych w mieście, po części jest to związane z wprowadzonymi zmianami związanymi z Koronawirusem, po części remonty prowadzone na ulicy Krakowskiej jak również związane z projektem “ Tarcza dla Mobilności” i wprowadzonej tam zmiany organizacji ruchu dla  ronda Grunwaldzkiego.

Linia 184

Przed wprowadzonymi zmianami można było dostać się  z Prądnika Czerwonego – Rondo Grzegórzeckie – Dietla przez rondo Grunwaldzkie – os. Kurdwanów.  Możliwy był wariant tej linii – 484 do Swoszowic.  ( linie zaczynające się na cyfrę 4 mają charakter wspomagający).

Aktualnie linia ta została podzielona, tak, aby móc przejechać z Prądnika czerwonego na przystanek os. Kurdwanów trzeba się przesiadać aż 3 razy!

Aktualnie:

linia 184 kursuje  Prądnik Czerwony – Rondo Grzegórzeckie

linia 484 kursuje Swoszowice autostrada – os. Podwawelskie.

Więc teraz, pasażerowie muszą skorzystać również z tramwaju, aby przejechać cały odcinek linii.

“I podobno ma już tak zostać ( red. podział linii autobusowej 184)  . ZTP zapewne myśli że jak zostawia tak jak jest to „głupi” ludzie się nie zorientują. Tak samo jak „głupi” studenci po powrocie w październiku nie zorientują się, że im skrócili 194.” –  Relacjonuje pasażer, korzystający z tej linii.

Linia 194

Niegdyś kursowała na trasie Krowodrza Górka – Czerwone Maki P+R.

Aktualnie została skrócona z Krowodrzy Górki – os. Podwawelskie.

Jak zwróciliśmy uwagę linia 194 również posiada białe tablice, a nie żółte ( tymczasowa zmiana trasy).

Mieszkańcy również mają ogromne problemy na rondzie Grzegórzeckim. Przystanek końcowy 184 jest również przystankiem wsiadającym dla innych linii tramwajowych i autobusowych. Mieszkańcy jednak wsiadają do pojazdu, co wprowadza ogromne zamieszanie na tym przystanku.  Warto dodać, że autobusy jadące ul. Dietla na wysokości ul. Sławka zjeżdżają prawą stronę w skrzyżowania w budowie z ul. Krakowską, jednak przeszkoda na drodze ( wąskie przejazdy) uniemożliwiają autobusem przegubowym kontynuować jazdę. 

Podział linii na krótsze odcinki zmusi wielu pasażerów do zakupu droższych biletów lub zakup kolejnych, czy to jest sposób na dodatkowe zyski? Oto również zapytamy organizatora transportu miejskiego w Krakowie.

Zapytanie do Zarządu Dróg Publicznych w Krakowie

W związku z powyższym zostało wystosowane pismo do ZTP  z pytaniami i obawami dotyczące linii 184, 484 oraz 194 , które mają mieszkańcy.

Marcin Mierzwa

ZOSTAW ODPOWIEDŹ

Proszę wpisać swój komentarz!
Proszę podać swoje imię tutaj