Skawina: Pętla do poprawy?

0

“Intensywne prace już za nami, teraz tylko drobne poprawki i gdy tylko ruszy kolej aglomeracyjna będziemy gotowi na udostępnienie całego kompleksu dla mieszkańców” – słyszymy od osoby zaangażowanej w projekt.

Chodzi o  projekt w zakresie rozwoju infrastruktury pieszo-rowerowej.

Jak czytamy na stronie Urzędu Skawina, “projekt zakłada wykonanie następujących prac:

– Budowę Skawińskiego Centrum Komunikacyjnego (SCK), która obejmuje następujące prace: budowę łącznie 500 miejsc postojowych (200 ogólnodostępnych i 300 włączone w system Małopolskiej Karty Aglomeracyjnej), jezdni manewrowej, pętli autobusowej, chodników i ciągów pieszo-rowerowych w obrębie dworca oraz wiaty rowerowej na 60 miejsc postojowych (stojaki rowerowe np. w kształcie odwróconej litery U) wraz z panelami fotowoltaicznymi.”

Kierowcy autobusów miejskich jednak alarmują:

“W projekcie jest problem, pętla jest źle wykonana, wydaje się za mała na planowaną przepustowość”  Specjalnie dla Agencji Informacyjnej  Nasz Kraków komentuje jeden z kierowców Krakowskiej spółki MPK.

“ Największy problem to przystanek, który będzie na łuku, starsi, osoby niepełnosprawne czy kobiety z  wózkami dziecięcymi  będą miały problem z wsiadaniem czy wysiadaniem na tym stanowisku na nowo powstałej pętli” –   kontynuuje drugi z kierowców.

“ Będą skargi, kontuzje. Oby tylko podróżni sobie krzywdy nie zrobili” – dodaje  do rozmowy mieszkaniec Skawiny przysłuchując się rozmowie z kierowcami autobusów Krakowskiego przewoźnika z AI. ( red. Agencja Informacyjna).

Nieoficjalnie dowiadujemy się, że podczas jazdy testowej autobusu wraz z przedstawicielami Miasta Skawina, wykonawcy wraz z projektantem  oraz przewoźnika MPK Kraków, przedstawiciele Skawiny zwrócili na to uwagę projektantowi. Padło pytanie: „Dlaczego przy budowie pętli nie skorzystano z doświadczenia osób odpowiedzialnych za takie budowle w Krakowie?” . Niewątpliwie zauważono, że przez złe zaprojektowanie będą problemy z jednym przystankiem, który jest zlokalizowany na łuku pętli, gdyż  nie będzie możliwe, bezpieczne podjechanie autobusu do krawędzi chodnika.

W ramach tegoż spotkania powstała koncepcja, która zostanie zrealizowana  z uwagi na brak możliwości postoju autobusów na pętli, nie jest możliwy postój autobusów  z powodu blokowania pętli, autobusy będą miały wydzielone miejsce na parkingu przy szkole, a z kolei pomieszczenie socjalne zostanie zaadaptowane w budynku szkoły.

Inwestycja, która bezapelacyjnie jest potrzebna, ale oceniając powyższą sytuację zachodzę w głowę, jak można było nie przemyśleć tak ważnej kwestii jak oszacowanie miejsca potrzebnego na normalne i bezpieczne manewry na pętli autobusów. Oceńcie sami.

Marcin Mierzwa

Fot. Arch.

ZOSTAW ODPOWIEDŹ

Proszę wpisać swój komentarz!
Proszę podać swoje imię tutaj