W 2019 roku LOT przewiózł ponad 10 mln pasażerów w ramach 120 połączeń na świecie.
Jak podaje businessinsider, PLL LOT wydłużył okres wstrzymania wszystkich rejsów pasażerskich do 15 maja 2020 roku z powodu decyzji polskiego rządu o zawieszeniu połączeń lotniczych do 9 maja i zamknięcia zewnętrznych granic Unii Europejskiej do 15 maja.
” Decyzja zarządu PLL LOT jest zgodna z polityką innych przewoźników lotniczych, operujących na rynkach europejskich i podyktowana przede wszystkim regulacjami Unii Europejskiej, rekomendującymi przedłużenie zamknięcia zewnętrznych granic Unii do dnia 15 maja br.” – brzmi komunikat.
Zmiany biletów po nowemu
LOT wprowadził nową politykę zmian biletów. Pasażerowie mają możliwość wykorzystania wartości biletu w postaci vouchera, możliwość zaplanowania podróży w innym terminie, czy możliwość zmiany trasy podróży. Szczegóły są dostępne na stronie internetowej przewoźnika.
LOT po pandemii bez redukcji zatrudnienia?
Rozwiązania , które zdaniem kierownictwa PLL LOT pozwolą przejść przez kryzys bez zwolnień:
- zawieszenie wielu inwestycji
- zmniejszenie kosztów utrzymania floty
- optymalizacja warunków umów leasingowych
- zmniejszenie gwarantowanych godzin pracy
Powyższe rozwiązania zostały przedstawione pracownikom podczas spotkania z kierownictwem PLL LOT, które odbyło się w tym tygodniu – poinformował przewoźnik w komunikacie
Zmiany zasad wynagradzania podczas przestoju
„Stanęliśmy przed wyborem, czyzwolnić pracowników, utrzymać miejsca pracy dzięki zmianie sposobu wynagradzania. Wybraliśmy to drugie rozwiązanie, bo chcemy, aby nasz personel był z nami i nadal otrzymywał wynagrodzenia” – mówi Michał Czernicki, rzecznik PLL LOT, w rozmowie z Business Insider Polska.
„ Nie zostanie zmieniona stawka godzinowa, ale obniżone pensum, czyli minimalna liczba godzin, za które nasi pracownicy otrzymają wynagrodzenie, niezależnie od tego czy realizują loty, czy nie. Dla pilotów pensum zostanie obniżone do 15 godz., a dla personelu pokładowego 22,5 godz.„- dodaje Czernicki.
Kierownictwo PLL LOT: „Chcemy uniknąć zwolnień”
Strategia działań została przedstawiona w trakcie spotkania przedstawicieli zarządu z pracownikami na konferencji on-line.
„COVID-19 uziemił samoloty na wiele miesięcy i spowodował największy kryzys w historii lotnictwa cywilnego. By go przetrwać wdrażamy nadzwyczajne rozwiązania. Dlatego zaprosiliśmy pracowników na specjalne spotkanie online, by przedstawić im naszą strategię dla spółki. Zależy nam, by ją poznali, bo jeśli wesprą nas w jej wdrażaniu, to możemy być jedną z niewielu linii lotniczych, które obędą się bez zwolnień” – powiedział rzecznik PLL LOT Michał Czernicki, cytowany przez ISBnews.
Dostawa samolotów dla VIP-ów
„Z powodu epidemii koronawirusa najpewniej opóźni się dostawa dwóch kolejnych samolotów Boeing 737. Znowu zostanie też przedłużona umowa na cywilne embraery PLL LOT„– pisze „Dziennik Gazeta Prawna”.
Gazeta wskazuje m.in., że jesienią mieliśmy odebrać dwa kolejne boeingi 737 w wersji BBJ. Miały one zastąpić lotowskie embraery. „Maszyny te będą mogły zabierać do 65 pasażerów i są wyposażone w nowoczesne systemy obrony, dwuosobową kabinę dla VIP-ów, kabinę HEAD, która umożliwia odbywanie konferencji czy wreszcie sypialnię dla załogi. Po ich odbiorze Polska będzie miała jedną z najnowocześniejszych flot do obsługi VIP na świecie. Kontrakt ma wartość 2,5 mld zł, podpisano go trzy lata temu, ale Krajowa Izba Odwoławcza uznała, że odbyło się to z naruszeniem przepisów.
om
Fot.m.lot.com