„Dziękuję Ministerstwu Cyfryzacji za tak szybkie działanie, dzięki któremu możemy wesprzeć nauczycieli i uczniów w tym trudnym czasie.” – powiedział Minister Edukacji Narodowej Dariusz Piontkowski.
Już od 1 kwietnia br. samorządowcy mogą składać wnioski o środki finansowe na zakup sprzętu dla uczniów i nauczycieli z terenów swoich gmin i powiatów. Zachęcamy samorządy do składania wniosków, gdyż do rozdysponowania na ten cel jest kwota 186 mln zł!
Zasady uzyskania dofinansowania:
Na początku należy sprawdzić, na jakie środki może liczyć dany samorząd. Będą to kwoty w przedziale od 35 tys. zł do 100 tys. zł. Wysokość finansowania jest uzależniona od liczby uczniów w określonej gminie lub powiecie.
Złożenie wniosku jest gwarancją wypłaty środków, a wkład własny nie jest wymagany.
Instrukcja, jak krok po kroku złożyć wniosek, znajduje się na stronie Ministerstwa Cyfryzacji: https://www.gov.pl/web/cyfryzacja/180-milionow-zlotych-na-laptopy-dla-uczniow-i-nauczycieli.
Na co można przeznaczyć finansowanie?
Finansowanie można przeznaczyć na zakup sprzętu niezbędnego do kształcenia na odległość. W pierwszej kolejności są to: komputery, laptopy czy tablety. Za otrzymane środki samorządy mogą kupić również: niezbędne oprogramowanie, ubezpieczenie sprzętu, mobilny dostępu do internetu lub inne akcesoria potrzebne w zdalnym nauczaniu.
Nie ma określonych wymagań dotyczących konkretnego sprzętu, jest sugerowanie zakresu cenowego: cena jednego komputera lub laptopa nie powinna przekroczyć 3,5 tys. zł, a tabletu 1,5 tys. zł.
Złożenie wniosków
Wniosek złożony do Centrum Projektów Polska Cyfrowa (CPPC) został maksymalnie uproszczony, a obowiązkowe procedury zredukowane do minimum. Wszystko po to, jak najwięcej samorządów w jak najkrótszym czasie mogło zakupić niezbędny sprzęt do kształcenia na odległość.
Rozliczenie wniosków
Na złożenie raportu rozliczającego poniesione wydatki jednostki samorządu terytorialnego będą miały 6 miesięcy.
om
Fot. Radio Olsztyn